İçeriğe geç

Ayıplı Malın Iadesi Nereye Yapılır

Ayıplı mal satın aldığımızda ne yapmalıyız?

Tüketicinin satın aldığı malda herhangi bir kusur varsa, müşteri bunları teslimat tarihinden itibaren 30 gün içinde bildirmelidir. Üründe gizli kusur olması durumunda, kullanım sırasında oluşan kusurlar 2 yıl içinde bildirilebilir. Ancak, bunları mümkün olan en kısa sürede bildirmek tüketicinin çıkarınadır.

Ayıplı malı nereye şikayet ederim?

ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Merkezi”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.

Ayıplı malın ihbarı nasıl yapılır?

Kusur bildirimi herhangi bir şekle tabi olmadığından, telefonla veya sözlü olarak kusuru bildirmek mümkündür. Kusur bildirimi herhangi bir şekle tabi olmadığından, sunulduğunun ispatı da gayri resmidir. Bu, her türlü delille ispat edilebilir. Kusur bildirimi ayrıca dava açılarak da yapılabilir.

Malın ayıplı olmadığının ispatı kime aittir?

Malın tüketiciye tesliminden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıplar, teslim anında mevcut sayılır. Bu durumda malın ayıplı olmadığını ispat yükü satıcıya aittir.

Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?

Mahkeme masrafları, mahkemenin bir davayı inceleyebilmesi için yasa gereği ödenmesi gereken masraflardır. Prensip olarak, başlatılan her hukuki anlaşmazlıkta yasal masraflar davacı tarafından karşılanır.

İade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir?

Başvuru, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.

Aldığınız ürün ayıplı ise haklarınız nelerdir?

Evet, satın alınan ürünün ayıplı olması halinde tüketiciler, teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde bedel iadesi, ayıpsız muadili ile değiştirme, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım hakkına sahiptir.

Tüketici hakem heyeti kaç TL’ye kadar 2024?

2024 yılı değeri ise 104’tür.

Tüketici haklarına şikayet edince ne oluyor?

Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı tarih ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülerek karara bağlanır. Başvurunun türüne göre karar süresi en fazla üç ay uzatılabilir.

Satın alınan ürün teslim edilmezse neler yapabiliriz?

Buna göre, satılan mal alıcıya teslim edilmez ve alıcı ödemeyi yapmazsa, diğer taraf borcunun yerine getirilmesi için makul bir süre belirleyebilir veya hâkimden makul bir süre verilmesini isteyebilir. Satıcı ödemeyi yapmazsa, alıcı Türk Borçlar Kanunu’nun 125. maddesinde belirtilen seçeneklere sahiptir.

Ayıplı mal şartları nelerdir?

Malda ayıptan ancak sözleşmede kararlaştırılan mal teslim edilmişse, ancak malın vaat edilen nitelikleri eksikse veya malın cins ve niteliğine göre sahip olması gereken nitelikler eksikse söz konusu olduğu söylenebilir. Dolayısıyla ayıp, malın nicelik bakımından ayıplı olmamasından ibaret değildir.

Ayıplı mal için ihtarname şart mı?

Mahkemece yapılan duruşma sonucunda, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 23/1. maddesi uyarınca; “Teslim anında malda ayıp olduğu açıkça belli ise alıcı, durumu iki gün içinde satıcıya bildirmek zorundadır.

Ayıplı mal aldığımızda neler yapmalıyız?

6502 sayılı Kanunun 11. maddesi, tüketicinin üründe ayıp bulunması halinde seçimlik haklarını düzenlemektedir. Bu seçimlik haklar çerçevesinde tüketici aşağıdaki haklara sahiptir: Müşteri, sözleşmeden cayma hakkına sahiptir ve bedelini iade alabilir, ürünü ayıpsız bir benzeri ile değiştirebilir veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım talep edebilir.

Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?

Bu gibi olası durumlarda Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesinde; “Tüketici, ayıplı malın ölüme ve/veya yaralanmaya ve/veya kullanım sırasında diğer malların zarara uğramasına neden olması hâlinde, imalatçı/üreticiden tazminat talep etme hakkına sahiptir; ayrıca tüketicinin seçimlik haklarından herhangi biri de vardır.” hükmü yer almaktadır.

Aldığımız ürün bozuk çıkarsa nereye başvurmalıyım?

Ürün veya hizmetin değeri otuz bin Türk Lirasının altında olduğu durumlarda il veya ilçe tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluna başvurulması zorunludur. Örneğin; 26.000 TL’ye iPhone 12 satın alan bir tüketici, satın aldığı telefonun arızalı olması nedeniyle tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluna başvurmak zorundadır.

Aldığınız ürün ayıplı ise haklarınız nelerdir?

Evet, satın alınan ürünün ayıplı olması halinde tüketiciler, teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde bedel iadesi, ayıpsız muadili ile değiştirme, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım hakkına sahiptir.

Satın aldığımız ürün arızalı çıkarsa ne yapabiliriz?

Evet, satın alınan ürünün ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, ürünün tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iade, ayıpsız eşdeğer bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım hakkına sahiptir. Tüketici dilediği tüm hakları kullanmakta serbesttir.

Ayıplı araç aldım ne yapmam lazım?

-Satıcıya derhal başvurulmalıdır. -Satıcının hile ile gizlediği veya ağır ihmal ile işlediği bir ayıp varsa, bunu da derhal şikâyet etmelisiniz. -Satıcının hile ile gizlediği ve ağır ihmali bulunmayan bir durum olmadıkça, satıcıya karşı rücu hakkı yoktur.

Satın alınan ürün teslim edilmezse neler yapabiliriz?

Buna göre, satılan mal alıcıya teslim edilmez ve alıcı ödemeyi yapmazsa, diğer taraf borcunun yerine getirilmesi için makul bir süre belirleyebilir veya hâkimden makul bir süre verilmesini isteyebilir. Satıcı ödemeyi yapmazsa, alıcı Türk Borçlar Kanunu’nun 125. maddesinde belirtilen seçeneklere sahiptir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

bursa escort şişli escort Gaziantep Masaj Yapan Escort