SPORDA YENİ TREND TRIATLON

M. Barış İLHAN – Triatlet

Başlıksız-1

Bir süre önce 2017 yılı için triatlon faaliyet takvimi açıklandı. Bu takvime göre triatlona ilaveten sadece yüzme ve koşu branşlarını içeren aquatlon yarışları ve bir de koşu ve bisiklet branşlarını içeren duatlon yarışları da var. Sizlere tavsiyem triatlon federasyonunun sitesini ziyaret etmeniz ve size uygun yarışmayı seçip kendinize bu alanda ilk hedefinizi koymanız. Bu hedef bazılarımız için sadece yarışı bitirmekken bazılarımız için ise belli bir süre hedefi koymak da olabilir. Ama bu kısım harekete geçmek için bence yapılması gereken en önemli ilk adım. Hedefi belirledikten sonra, zamanla motivasyonumuzu ve ilgimizi kaybetmemek adına bize hedefimizi hatırlatacak izleri hayatımıza eklemeliyiz. Ben ofisteki masamda duran takvime 2017 sezonunda katılacağım tüm yarışmaları işaretledim. Gün içinde sayısız kez gözüm o takvime gidiyor ve geri sayım sırasında motivasyonumu bu şekilde yüksek tutmaya çalışıyorum. Bir de bilgisayarımın masaüstü ekranında ufak notları içeren bir bölüm var. Buraya da benzer şekilde hedeflerimi ekledim ve bilinçaltı bu uyaranlar sayesinde, hedeflerim doğrultusunda beni uyanık tutuyor. Bize hedeflerimizi hatırlatacak başka yöntemler de var tabi: bu uğurda saçlarını kazıtıp aynaya her baktığında hedeflerini hatırlayanlar, saçlarının rengini değiştirenler veya vücudunun bir yerine dövme yaptırıp yine bu şekilde hedeflerini sıkça kendine hatırlatmak isteyenler de var. Bu kısım tamamen yaratıcılığımızla ve hedefimize ulaşmayı ne kadar istediğimiz ile alakalı.

Yarışımızı seçtik ve hedeflerimizi bize hatırlatacak uyaranları belirledik. Sıra geldi antrenman yapmaya. Bizi sonuca götürecek en önemli adım kuşkusuz antrenman yapmak. Nasıl ki yaşamak için çalışmamız ve para kazanmamız lazımsa, kilo vermek için yediğimiz ve içtiğimiz bir çok şeye dikkat ediyor olmamız gerekiyorsa, hedeflediğimiz yarışmayı sağlıklı bir şekilde tamamlamak için de antrenman yapıyor olmamız gerekli. Hedefimizle orantılı olarak antrenman yoğunluğu tabi ki farklılık gösterebilir ancak mutlaka bir program doğrultusunda ilerliyor olmak gerekli. Sizlere bu konuda bilgili birileriyle yol almanızı tavsiye ederim. Evet halihazırda birlikte koştuğunuz, birlikte spor yaptığınız arkadaş grupları olabilir ama belirli bir hedef doğrultusunda çalışırken  fiziksel yapınıza, spor geçmişinize ve belirlediğiniz hedefe uygun programı takip ediyor olmak çok önemli. Aksi taktirde sakatlık yaşama ve spordan uzaklaşma olasılığı oldukça yüksek. Ben de triatlona ilk başladığım zamanlarda kısa bir dönemin ardından, bana uygun yazılmış bir programı takip etmeye başladım. Ancak bazı antrenmanlarda kendimi çok iyi hissedip programda belirlenmiş seviyenin üstlerine çıkıyordum. O antrenmanlar sonrasında ufak mutluluklar yaşamış olsam da bir antrenman sonrasında sakatlanmıştım ve sonrasında bir süre spordan uzak kalmam gerekmişti. Bu süreci maalesef bir çoğumuz yaşamıştır. Önemli olan hatalarımızdan ders alabilmek ve programımıza sadık kalarak yeni bir sakatlanmayı engellemektir.

Ve sabır bu konuda en büyük erdem. Asıl hedefiniz öncesinde daha basit ara hedefler koymak ve bu uğurda sabırla ilerlemek gerekli. Günden güne artan performansı görmek ve başarılmış ara hedefleri atlatmak motivasyonu yükseklerde tutmaya yetecektir. Hazırlık sürecinde programımıza bağlı kalarak bir çok fedakarlık yapmamız gerekecektir. Yaptığımız fedakarlıklar yarışma sırasında aklımızda canlanacaktır ve gücümüze güç gelecektir. Bende durum bu şekilde oluyor. Zor işleri başarmak herkes için mutluluk kaynağıdır. O halde bu sporu zor işler başarıp mutlu olmak isteyen herkes denemeli bence.

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir