Spor Yaparken Motivasyonu Arttırmanın Yolları

0
23

 

Ulaşmak istediğiniz hedefleriniz var. Peki ya sizi bu hedeflere kavuşturacak olan motivasyonunuz ne alemde? Bizim istediğimiz hedefe doğru ilerlememizi sağlayan aslında motivasyonumuzdur. Öyleyse ilk adımınız kendinizi motive edecek bir şeyler bulmak olmalı…

Örneğin ağırlık antrenmanları sırasında karşınızdaki birinin sizden daha yüksek ağırlıklarla bench press yaptığını görmek sizi motive edebilir. Ya da o anki motivasyon kaynağınız, tam karşınızda antrenman yapan kızı etkilemek olabilir. Çevremizde bir sonraki hedefe doğru bizi motive edebilecek bir sürü fiziksel ve zihinsel motivasyon kaynağı var. Önemli olan bu motivasyon kaynaklarından o an için size iyi gelen herhangi birini seçmek ve koyduğunuz hedef doğrultusunda ilerlemek.

KENDİNİZE HEDEF KOYUN

Bir ‘fit not’ tutun ve spor salonuna her gittiğinizde kaydettiğiniz en son performansınızı geliştirmeye çalışın. Kaldırdığınız ağırlıkları ve seviyenizi aşamalı olarak arttırın. Kendinizi aşmaya çalıştığınız (tabii çok fazla zorlamadan) her adımda hedefinize bir adım daha yaklaşmış olacaksınız.

KENDİNİZİ ÖDÜLLENDİRİN

Çok sıkı bir antrenman yaptıysanız, kendinizi antrenman sonrası epeydir yemek istediğiniz bir yemekle ödüllendirebilirsiniz. Antrenman sonrası için biçilen bu küçük ödül, emin olun antrenmanınızdan çok daha tatmin edici bir sonuç almanızı sağlayacak. Ayrıca beyninize, sınırlarınızı zorlamaksızın kendinizi ödüllendirmediğiniz mesajını da ileterek sizi kodlayacak.

MÜZİK VE TEMPO!

Antrenmana başlarken kulaklığınızı takın ve müziğin sesini açın! En büyük motivasyon kaynaklarından biri olan müzik sizi bir anda canlandırıp daha konsantre yapacak. Setler sırasında hızlı tempolu müzikler dinleyin, dinlenme anlarınızda ise daha hafif tempolu müziklere kulak verin. Bu konuda yapılan araştırmalar müziğin antrenman verimini arttırdığını ve antrenman sırasında maruz kaldığınız zahmete çok daha dirençli yaklaşabildiğimizi ortaya koyuyor.

POZİTİF DÜŞÜNÜN

Antrenman sırasında kendinizi havaya sokacak olumlu düşüncelerde yoğunlaşın. Özgüveninizi arttırmaya çalışın. Bilinçli bir şekilde tekrarlanarak yapılan pozitif düşünce ve öz olumlama cümleleri kendinize olan inancınızı yükseltecektir. Bunu yapmaktan çekinmeyin çünkü pek çok sporcu özellikle vücut geliştirenlerin sıklıkla bu telkinleri kendilerine yaptıkları bilinen bir gerçek.

MOTİVASYON VİDEOSU İZLEYİN

Antrenman öncesi ya da sonrası sevdiğiniz bir film ya da fitness ile ilgili sizi motive edecek bir video izlemek bir sonraki antreman için sizde kesinlikle harika bir etki bırakacak. Açık havada çekilen bir pilates videosu ya da hiç bir zaman modası geçmeyen Rocky serisi gayet motive edici…

SPOR KIYAFETLERİNİZİ YENİLEYİN

Her zaman olmasa da arada bir spor kıyafetlerinizi yenileyin. Spor gardırobunuza kendinizi iyi hissetmenizi sağlayacak birkaç yeni parça ekleyin. Yeni bir ayakkabı giymek ya da yeni bir takım kıyafetlerle sahaya çıkmak fiziksel olarak o gün kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlayacağı için doğal olarak motivasyonunuzu da arttıracak.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here