Kusurlardan Sıyrılın! Şampiyon Vücut: CEVAT YILDIZ

0
60

Vücut geliştirme sporunda kuralları baş aşağı eden kişisel antrenör Cevat Yıldız’a, o çok merak edilen karın kaslarını sorduk. Kusursuz bir vücudun anatomisini, 2017 Dünya Şampiyonası 3’üncüsü, başarılı sporcudan dinledik.

Göze hitap eden, ince hesaplarla kurgulanan kusursuz bir vücuda sahip olan Cevat Yıldız’ın hikayesi başlı başına bir başarı öyküsü… Vücut geliştirmeye askerde başlayan Yıldız, 1987 Girne doğumlu. Girne Amerikan Üniversitesi Spor Yüksek Okulu Spor Yönetimi mezunu olan başarılı sporcu, uzun süre judo ile uğraştıktan sonra futbola merak sarıyor. 2008 yılında üniversite takımında oynarken dizini sakatlayan ve futbola ara vermek zorunda kalan “Bay Şampiyon Vücut”, bu olayın ardından vücut geliştirme sporu ile asıl var olması gereken alanı buluyor. 2013 yılında ilk müsabaka tecrübesi, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) Milli Takım seçmelerinde podyuma çıkıyor ve “Atletik Fizik” kategorisinde şampiyon olarak milli takıma girmeye hak kazanıyor. Sonrası ise derecelerle dolu, daha iyiye gitmekten başka şansı olmayan bir hikaye…

  • Spor yaparken ve günlük rutinizde nelere dikkat edersiniz?

Vücut geliştirmenin temeli sağlıklı beslenme, antrenman ve düzenli uykudan geçer. Bunu dikkate alarak, gece hayatından ve fastfood yiyeceklerden uzak duruyorum. Bunlar spor performansınızı etkilediği gibi, motivasyonunuzu da etkiler. Sporu bir bütün halinde düşünüp yaşarsanız, antrenmanlara heyecanla gitmeyi istersiniz.

  • Haftada kaç gün antrenman yapıyorsunuz?

Haftanın altı günü spor yapıyorum. Sabah erken saatte kalkıp kardio yapmayı çok seviyorum. Akşam ise ağırlık antrenmanı. Antrenman tekniğim değişiklik gösteriyor. Tekdüze bir antrenman programım yok. Her gün tek bölge çalışıyorum ve antrenmanlarım 45 dakika sürüyor. Bu süre kas gelişimi için yeterli. Göğüs, sırt ve bacağı tek bölge olarak, ön ve arka kolu ise birlikte çalıştırıyorum. Ancak bacak çalışmalarımın bir ayrıcalığı var. Diğer bölgelerden farklı olarak haftada en az iki kez bacak çalışıyorum. Sezon dışı dönemde ise genelde antrenman programım güce yönelik oluyor. Çok ağırlık-az tekrar gibi. Yarışma zamanı da daha hedef odaklı bir vücuda sahip olmak için az ağırlık, uzun soluklu setleri tercih ediyorum.

WBFF Pro Fitness Dünya Şampiyonası’nda Dünya 3’üncülüğünü bekliyor muydunuz?

Dünya 3’üncülüğünü beklemiyordum. Ben her yarışa şampiyon olmak için çıkarım. Bu yarışma için fikrimi sorarsanız şampiyon ile kafa kafaya gidiyorduk. 3’üncü geldiğimde açıkçası çok üzülmüştüm. Maalesef gerekli güç arkanızda olmazsa böyle sıkıntılar yaşayabiliyoruz. 

 

  • Programınızı tekdüzelikten kurtarmak için neler yapıyorsunuz?

TRX, boks, yüzme gibi alternatif çalışmalar yapıyorum. Bazen kardiyo antrenmanlarımda boks yapmayı tercih ediyorum. Bu sayede monotonluktan kurtuluyor ve stres atıyorum.

  • Karın kasları için özel bir çalışma programınız var mı?

Bu bölgeyi çalıştırmak için yağ oranıyla doğru orantılı bir program hazırlamak gerekiyor. Yağ oranınız çok yüksek değilse karın kaslarını haftada bir gün çalıştırmanız yeterli. Bu çalışmanın dışında yaptığınız kardiyo çalışmaları etkili olacaktır. Şunu anlamak gerekiyor; karın kaslarınızın diğer bölgelerinizden farkı yok. Kardiyo çalışmalarıyla birlikte yağ oranınız kaçınılmaz olarak düşecek ve baklavalarınız ortaya çıkacak. Egzersiz önerisi isterseniz, yaptığınız normal mekikleri elinize ağırlık alarak yapmanızı, böylece karın kaslarınızı etkili bir şekilde çalıştırmanızı öneririm.

  • Beslenme alışkanlıklarınızı öğrenebilir miyiz?

Haşlanmış pilav, makarna ve patates gibi temiz karbonhidratlar tüketmeye çalışıyorum. Çünkü protein ve karbonhidrat olmadan kas gelişimi düşünülemez. Örneğin 300-400 gram yağlı pilav yiyeceğinize, 600-700 gram haşlanmış pirinç tüketebilirsiniz. Başka bir değişle ağırlığın yüksek, tekrar sayısının düşük olduğu dönemlerde temiz karbonhidrata yüklenerek büyüme sağlayabilirsiniz. Vücut gelişim evresinde en çok yapılan hatalardan biri ise “bulking” döneminde hamburger, tatlı gibi abur cubur türü gıdalara yüklenmek. Bu fazla yağlanmaya sebep oluyor. Dolayısıyla her karbonhidratın aynı olmadığını bilmek gerekiyor. Ayrıca insanlar genelde ilaç kullanımında aceleci davranıyor. Yaptıkları sporun temelini öğrenmeden ilaç kullanımına başlıyorlar. Bu noktada sabırlı olmalı, sürekli kendimize iyi bakmamız gerekiyor.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here