KIŞIN ISINAMIYORSANIZ BİR DE BUNLARI DENEYİN…

Soğuk havalarda üşümemek için kıyafet seçiminin yanı sarı yediğiniz besinlere de dikkat edin. Tüketeceğiniz bazı gıdalar sayesinde kışın vücut ısınızı arttırabilirsiniz. Peki bu besinler nelerdir?

Bere ve kazaklarına rağmen bir türlü ısınamayanlar pekmez, ceviz, tarçın gibi kışın içinizi ısıtacak besinler tüketerek hem soğuktan hem hastalıklardan korunabilirsiniz. İşte kışın içinizi ısıtacak besinler şöyle:

PEKMEZ: Pekmez vitamin ve mineral bakımından zengin bir kaynak. İçinde bulunan bin bir çeşit mineral kışı rahat atlatmanıza, kan değerleriniz olağan seviyede olmasına ve bağışıklık sisteminizi güzel bir şekilde destekleyecektir. Vücut ısınızı korumak için kahvaltıda ve ara öğünlerde tüketin.
ŞİFA KAYNAĞI CEVİZ: Ceviz adeta bir şifa kaynağıdır, cevizin içinde bulunan değerli yağlar hem vücut sıcaklığımızı korumamızda hem de depo enerji ihtiyaçlarımızı karşılamada önemli bir besin kaynağıdır. Ceviz beyin içinde muhteşem bir enerji kaynağıdır.

FISTIK:  Yaz ürünü olan bu kuru gıda kışın en çok tüketilen gıdalar arasında yerini çoktan almış durumdadır. Fıstık da bulunan, protein, vitaminler ve mineral vücudun direnci artırıp birçok enfeksiyona karşı koruyuculuk görevi göstermektedirler

TARÇIN: Isıtıcı özelliği bulunan baharatlardan biri olan tarçın, soğuk havalardan kolay etkilenenlerin en büyük yardımcısı olma niteliğinde. Soğuk havalarda dışarıya çıkmadan önce, dilinizin üzerine koyacağınız bir miktar tarçın, vücutta dolaşan kanın derinin yüzeyine çıkmasına neden olur bu da vücudun ısınmasına yardım eder.
MEVSİMİN VAZGEÇİLMEZİ  IHLAMUR ÇAYI: Ihlamur çayı vücudun bağışıklık sistemini koruduğu gibi vücut ısısının da dengelenmesini sağlıyor.

HAVLICAN: Vücut ısısını artıran bir bitki olan havlıcan,  genellikle çay şeklinde demlenerek kullanılır. Bir bardak sıcak suya yarım tatlı kaşığı havlıcan katıp demlenir.

– ELMA: Elma lifli yapısı ve barındırdığı vitaminleri sayesinde vücuda tüketildiği andan itibaren enerji sağlayarak kan dolaşımını hızlandırır.

– BROKOLİ: Antioksidanlar bakımından zengin olan brokoli, hücreleri korur. Kalsiyum, potasyum, folat ve lif içerir. Vücuda bol miktarda enerji verir ve bağışıklık sistemini güçlendirir.

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir