GÜNDE ÜÇ DİLİM EKMEK YEMEK GEREK

Diyet söz konusu olduğunda en büyük günah keçilerinden biridir ekmek. Hele ki beyaz olanı! Karbonhidrat bakımından zengin olan ekmek şişmanlığın en önemli nedeni olarak bilinir. Oysaki obezitede gıdanın türünden çok kalori değeri ve tüketilen miktar önemlidir.

B Grubu vitaminler içeren ekmeğin her öğünde yeterli miktarda tüketilmesi gerekir. Ancak tüketilen ekmeğin miktarı kadar ekmeğin içeriği de son derece önemli, bu durumda tüketeceğiniz ekmeğin tam tahıllı çavdar ya da soya ekmeği olmasına dikkat etmeniz gerekiyor. Çünkü ekmeğin içeriğindeki kompleks karbonhidratlar kan şekerini dengede tutar ve tatlı isteğinizi dengeler. Mesela tam buğday ekmeğinin çiğneme süresi daha uzun olduğundan doygunluk hissine daha çabuk ulaşırsınız. Tam tahıllı ekmek doyurucu olduğundan günde üç dilimin üzerinde tüketmediğiniz sürece, bilinenin aksine kilo vermenize yardımcı olur. Glutene karşı herhangi bir sıkıntınız yoksa vücut direncinin düşmesini engellediği gibi yanlış diyetlerden kaynaklanan vücuttaki hafıza bozukluklarını da engeller ve forma girmenize yardımcı olur, tabii ki günde üç dilimin üzerinde tüketilmediği takdirde…

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir