SPOR SALONUNDA 5 ADIMDA DAHA FAZLA YAĞ YAKMAK

0
24

Kuşkusuz ki kalıcı kilo vermenin ve yağ yakmamın tek yolu spor yapmak. Malumunuz kış bastırdı, şu günlerde spor yapmak için spor salonlarının yollarını tutuyoruz. Peki spor salonunda daha fazla yağ yakmanın 5 adımda mümkün olduğunu size söylesek.

basliksiz-3

01- ASLA AÇ KARNINA ANTRENMAN YAPMA

Öyleyse başlayalım… Bilindiği üzere daha doğrusu yanlış bilindiği üzere aç karnına antrenmana başlamak hepimizin yaptığı koca bir hata. Öyle tıka basa yemekten bahsetmiyoruz, ufak öğünler bu hatayı düzeltmede yeterli olacak. The International Journal of Sports Nutrition and Exercise Metabolism’e göre, kahvaltı yapmak VO2 max değerlerini arttırıyor. Ayrıca, antrenmanınızın yağ yakıcı etkilerinin gün boyu devam etmesine de yardımcı oluyor. Küçük bir porsiyon yulaf lapası tüketerek, glikojen stoklarınızı tazelemenizi ve kaslarınızı ateşlemenizi sağlayabilir.

02 – STATİK ESNEMEDEN KAÇIN

Gelelim ikinci hataya, statik esneme. Bunun yerine dinamik esneme yapılmalı. Kasları antrenman öncesi hazırlamak oldukça kritik. Ancak ayak parmaklarına yapılan küçük dokunuşlar yarardan çok zarar verebilir. Bunun yerine Lunge sıçrama, high knees ve heel flicks gibi hareketler yapılmalı.

03 – BACAK GÜNÜNÜ ATLAMA

Üçüncü adım ise, bacak gününü asla atlamayın. Haftanın 2 günü alt gövde antrenmanı yapılmalı. Bacak günleri genelde profesyonel sporcular ve vücut şampiyonlarının uyguladığı bir antrenman olarak görülür. Ancak buda yine yanlış bilinen kocaman bir hata. Bu noktada bir tüyo, vücuttaki en büyük kas gruplarını çalıştırmak ve yağ yakmayı hızlandırmak için squat, lunge ve deadlift gibi hareketler yapın.

04 – BİR ANTRENMAN ARKADAŞI EDİN

Yalnız antrenmandan kaçının. Genellikle kulaklık takıp salonda takılmak motivasyonunuzu yükseltebilir. Fakat bir antrenman arkadaşı edinmek daha fazla kalori yakmanıza yol açabilir. Bu tavsiyeye kulak verin mutlaka bir antrenman arkadaşı edinin, ilerleyen zamanlarda farkı göreceksiniz.

05- DİNLENME ALANINI BOŞA HARCAMA

Ve son adım dinlenme alanlarınızı boşa tüketmeyin. Setler arasında oturup beklemektense, 30 saniyelik dumbell floor press ya da standing cable fly hareketleri yapın. Kasları ağır çalıştırmaktan bahsetmiyorum hareketli tutun. Kalori yakmaya devam ettiğinizi bir süre sonra sizde fark edeceksiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here