Doğal Şekilde Kas Kazanmanın 7 Basit Yolu

0
19

XS’dan daha büyük beden bir t-shirt’ün vücudunuza olması için mücadele etmekten ya da düz bir göğüs ve spagetti gibi kollara sahip olmaktan bıktıysanız, muhtemelen aklınıza gelen şey mahallenizdeki spor salonuna gitmek, telefonunuzdaki programda gördüğünüz şekilde demir kütleleri kaldırmak ve böylece daha iyi bir fizik elde etmektir.

Elbette, kağıt üzerinde kas inşa etmek olabildiği kadar basit olabilir. Ağırlık kaldırmak ve doğru zamanda doğru şeyleri yemek. Yüzeysel bakarsak, gereken şey tam da bu; ancak gerçek hayatın siyah ve beyaz gibi net olmadığını hepimiz biliyoruz. Her gün hayat ayaklarımıza dolaşır; ne yememiz ve ne yemememiz gerektiğini bilmek ayrı bir problem, tıpkı doğru egzersizleri ve doğru programları bulmak gibi. Eğer doğal yollarla kas inşa etmek istiyorsanız ama nereden başlayacağınız konusunda kararsızsanız, endişelenmeyin, çünkü bu noktada biz ortaya çıkıyoruz ve daha yağsız, daha kaslı, daha güçlü bir fizik sergileyebilmeniz için gereken kas inşasını birkaç hafta içerisinde doğal şekilde yapabileceğiniz 7 yolu aşağıda listeliyoruz. Doğal yollarla kas kazanmaya hazırsanız, başlayalım.

1. Düzenli Çalışın

Hacim ve kas kazanmaya odaknalmışken dikkat etmeniz gereken ilk şeylerden biri, elinizden geldiğince düzenli çalıştığınızdan emin olmaktır; aksi takdirde boşa kürek çekersiniz. Düzenlilik, kazanımın anahtarıdır; yine de şekle girmek konusunda istekli olduğuna yemin edenlerin çoğu, akşamı barda geçirmeyi antrenmanlarına tercih ederler ve kendilerini antrenmana vermezler. Eğer hacim kazanmak istiyorsanız, antrenman yapacağınızı söylediğiniz günlerde, yapacağınızı söylediğiniz şekilde antrenman yapmalısınız. Eğer sadece canınız istediğinde spor salonuna gitmeye ve canınızın istediğini yapmaya karar verdiyseniz, hiçbir hedefinize hızlıca ulaşamazsınız.

2. Doğal Kas Gelişimi İçin Kalori Miktarını Arttırın

Doğal olarka kas kazanmak için, öncelikle kas inşa etmeniz lazım; yani vücudunuzu beslemek için kalori alımınızı arttırmalı ve ihtiyacı olanı ona vermelisiniz. Diğer bir deyişle, biraz yağlanmak konusunda endişe ediyorsanız, hedeflerinize hızlıca ulaşamazsınız. Kaloriyi arttırın, sağlıklı ve dengeli yemekler yiyin, çılgınlık yapmayın ve ne kadar küçük ya da büyük olurlarsa olsunlar, tüm yedikleriniz ve içtikleriniz için kayıt tutun.

3. Bir Arkadaşınızla Çalışın

Hızlıca kas inşa etmenin ve hızlıca şekle girmenin bir diğer harika yolu, bir arkadaşla çalışmak ve belki de aynı programı birlikte yapmaktır. Aranızın iyi olduğu bir arakdaşınızla çalışarak, antrenmanlarınızı daha eğlenceli bir hale getirebilir, birbirinizi motive edebilir ve aranızdaki ufak bir çekişme sayesinde daha sıkı çalışma yapabilirsiniz.

4. Doğru Programı Seçin

Birçok sebep yüzünden, doğru egzersizleri ve programı bulmak son derece önemli ve bu konu başarı ve başarısızlık arasındaki fark olabilir. Örneğin, ağırlıkları zar zor kaldırıyorsunuz diyelim – bu durumda yapmanız gereken en son şey, tecrübeli vücut geliştiriciler için hazırlanmış antrenman programlarını uygulamak olurdu. Bunun yerine, tecrübe seviyenize uygun olan programlar bulmalısınız.

5. Besin Takviyelerine Güvenmeyin

Doğru şekilde kullanıldıklarında spor ve vücut geliştirmeye yönelik besin takviyeleri çok faydalı olsalar da, yeni başlayan birçok kişinin yaptığı gibi, o takviyelere çok güvenmek ve takviyelerden fazlasını beklemek, başlı başına bir problem. Öyle kişiler buzdolaplarını taze, sağlıklı ve kaliteli yiyeceklerle doldurmak yerine, ucuz ve işlenmiş ıvır zıvırlar satın alır ve paralarının çoğunu takviyelere harcarlar. Besin takviyeleri, adlarından da anlaşılacağı üzere, sağlıklı ve dengeli bir beslenmeyi takviye etmek için hazırlanırlar. O takviyeler birer mucize yaratmayacaklar ve besin takviyeleri yemek yemenin yerini asla tutmazlar. Pahalı takviyelere paranızı harcamak yerine, mutfağınızda taze ve sağlıklı ürünler bulundurmaya odaklanın ve bir süre sonra belki bir ya da iki tane takviye ürün kullanmayı düşünün.

6. Az ve Sık Yiyin

Doğal şekilde kas kazanmak için, günlük olarak vücudunuzun ihtiyaç duyduğu bazı besin maddelerinden oluşan bir menüyle vücudunuzu beslemelisiniz. Birçok insan gün boyu aç kalır ve akşamları büyük porsiyon bir yemek yer. Ancak bu durum üretkenlikten bir hayli uzaktır. Bunun yerine, her 3 saatte bir sağlıklı ve küçük öğünler yiyin. Bu, metabolizmanızın tam kapasitede çalışmasını ve vücudunuza ve kaslarınıza sabit bir protein, karbonhidrat ve aminoasit akışı olmasını sağlar.

7. Antrenmanlarınızı Değiştirin

Kas kazanmayı amaçlıyorsanız, yapabileceğiniz diğer bir şey de antrenmanlarınızı arada sırada değiştirmektir. Örneğin, Pazartesi sizin göğüs gününüzse, sürekli aynı göğüs egzersizlerini aynı ağırlık ve tekrarlarla yapmayın. Bunun yerine; farklı göğüs egzersizleri, farklı ağırlıklar ve farklı tekrarlar deneyin. Bunu yapmak, kaslarınızı büyümeye sevk etmekle kalmaz, aynı zamanda antrenmanlarınızdan keyif almanızı ve sıkılmamanızı da sağlar.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here