CROSSFIT

0
15

Üniversite yıllarında dans ile baslayan serüvenim, snowboard, windsurf, pilates, fitness ve son olarak crossfit ile devam etti. Su aralar ülkemizde de yeni tanınmaya baslayan Acro-Yoga ile tanıstım ve bana AcroYoga’yı sevdiren hocam, simdiler de is ortagım Arda Ardasson ile sizler için gelistirmeye basladıgımız eglenceli bir projeye imza atmaya hazırlanıyoruz (projeyi hayata geçirmeye hazırlanıyoruz). Kısaca tasarımcı olarak basladıgım is hayatıma, tecrübe ve bilgimi katarak sizlere nasıl daha iyi hizmet vebilirimi arıyorum. Kendimi size biraz olsun tanıttıktan sonar yarıştığım ve ilgi alanım olan CrossFit’den bahsetmek istiyorum.

CrossFit Nedir? Amerika’da Grek Glassman tarafından gelistirilen, genel güç ve kondisyona dayalı 10 temel fiziksel özelligin gelisimini hedefleyen bir antrenman programıdır. Nedir bu fiziksel özellikler? 1-Kardiyovasküler Kapasite 2-Dayanıklılık 3- İş Yapabilme Kapasitesi 4-Güç 5-Esneklik 6-Patlayıcı Kuvvet 7-Hız 8-Koordinasyon 9- Çeviklik 10-Denge. Crossfit, olimpik halter, jimnastik, athletizm barındırır içinde. Tüm vücudu ve kas gruplarını dengeli bir sekilde çalıstıran fonksiyonel hareketlerden olusur.

Antrenmanlarınızı ister kendi vücut agırlıgınızı kullanarak, ister serbest agırlıklarla yapmanız mümkündür. Antrenmanlar degiskendir. Hergün yeni bir antrenman olması ve her seferinde ayrı bir bölgeye yönelmeniz, her antrenmanda ayrı bir özelliginizi aktivi etmeniz bu sporun en eglenceli kısmıdır. Ve crossfiti vücut gelistirme sporundan ayıran noktada budur. Tek bir bölgeye yogunlasıp haftanın belirli günlerine bölünmez. En büyük avantajı da vücudun kendini kısa bir sürede toparlayıp göstermesidir. Tabii doğru bir beslenmeyle birlikte. Zorlu ve yorucu olması nedeniyle ürkütücü görünen crossfiti aslında 7’den 70’e her yas grubu yapabilir. Burada önemli olan tam anlamıyla baslayabilmeniz için fiziki yeterlilikdir. Yani vücudu alıştırmak ve güçlenmek. Antrenmanlar kisiden kisiye degişkenlik gösterir. Sizin antrenman geçmisinize, saglık durumunuza ve vücut yapınıza göre… Herkesin antrenman açıları farklıdır. Dolayısıyla kisilerin vücut açılarına ve saglık durumlarına göre yönlendiriyoruz. Postür bozukluğu olan biri için öncelikle postürünü düzeltecek antrenman programları yazıp onra daha yogun bir antrenman programına baslıyoruz. Crossfit’in tanımı kısaca böyle.

Benim crossfit ile tanısmam ise bundan yaklaşık 2 sene önce oldu. 6 ay gibi kısa bir sürede hazırlanarak katıldıgım ilk Avrupa çapında ki yarışmada (Turkish Throwdown 2015) kendi dalımda en iyi Türk Kadın Atlet oldum. Genel sıralamada ise 7’nci oldum ve crossfit maceramda baslamış oldu. Vakit buldukça yarışmalara katılmaya devam edecegim. Ama öncelik derslerim, gelistirdigim yeni projelerin ve eğitimlerim..

Gelecek ay görüşmek üzere..

Sevgiyle kalın…

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here