ECE VAHAPOĞLU’NUN FİT BİR BEDEN İÇİN SAĞLIKLI YAŞAM

ECE VAHAPOĞLU
Başlıksız-1

SPOR VE BESLENME ÖNERİLERİ

İdeal fit bir beden ve zihin için sağlıklı beslenme, düzenli spor, bol su içmek, meditasyon yapmak hepsi bütünsel bir harmanda yaşam tarzı olmalı.

Herkesin boyu, kilosu, genetik altyapısı farklı. Dolayısıyla kendi bedeninizde ideal vücuda kavuşmak için hem doğru beslenmeli, belirli yiyeceklerden uzak durmalı, belirli besinleri de mutlaka almalısınız ve sporu hayatınıza sokmalısınız. Doğru egzersiz ve sağlıklı beslenme ile yaşam tarzınız değişecek. Öyleyse değişime hazır olun.

İlk olarak, geleneksel beslenme alışkanlıklarımızdan kurtulmaya bakmalıyız. Yıllardır süregelen alışkanlıkları bir anda değiştirmek elbette kolay değil. Ama önce beynimizde buna hazır olduğumuza inanmalıyız. Kendimize güvenir, istikrarlı bir şekilde programı devam ettirir ve sonuçta ulaşacağımız rüya gibi sağlıklı ve ince vücutlarımızı hayal edersek başarmamamız için bir sebep yok. İnanırsak başarırız. Uygularsak başarırız.

İdeal ruh ve beden sağlığına ulaşmak için doğru besinler almamız gerekli. Kendimizi hem içten hem dıştan beslemeliyiz. Cildimiz ışıl ışıl görünmeli, enerjimiz yüksek olmalı, yediklerimizle doymuş hissetmeli ve tüm bunlardan zevk almalıyız.

Sağlıklı bir bünye ve ince bir beden için günlük uygun besinleri evde bulundurmak ve doğru saatlerde bu besinleri yemek şart.

SPOR ÖNERİLERİ:Başlıksız-1

– Farklı spor dallarını kombinleyerek egzersiz yapın. Her gün farklı kas gruplarına ve güçlendirme, esnetme gibi farklı dinamiklere yönelik sporlar yapın.

– Sürekli çok yoğun egzersiz yapmayın. Bir gün arayla dinlenin. Dilerseniz dinlenme gününü de dinamik dinlenme olarak daha hafif sporlarla geçirin.

-Kondisyonunuzu yükseltmek, ciğer kapasitenizi artırmak ve zihninizi rahatlatmak için açık havada koşun. Koşamıyorsanız en azından mutlaka tempolu yürüyün.

-Mabedimiz olan bedenimize iyi bakmak önemli ki ruh bu araçta huzur bulsun. Ruhunuzu arındırmak için ilk önce bedeninizi temizleyin.

-Masa başında uzun süre oturmayın, arada ayağa kalkarak ufak turlar atın. Saat başı ayağa kalkıp dolaşın.

-Spor yaparken iyi nefes alıp verin. Spor esnasında sürekli nefes alıp verdiğiniz için vücudunuzdaki karbondioksit dışarı çıkar.

– Size uygun ve sevdiğiniz spor dallarına yönelin.

– Sporu bir alışkanlık ve hayat tarzı haline getirin.

– Spor esnasında her on dakikada bir yudum su için.

BESLENME ÖNERİLERİ:

– Kendi bedenini tanıyarak sana iyi gelen şekilde ama genel doğruları da göz önünde bulundurarak, günlük gereken besin ailelerini bünyene alarak sağlıklı ve doğal beslen.

– Günlük almamız gereken besin değerleri ve aileleri var. Tek besin türü odaklı beslenmek doğru değil. Vücudunuzun tüm ihtiyaçlarını karşılayan, sizi ‘diyet’ kavramıyla sıkıntıya sokmayan bir yemek alışkanlığına geçin. ‘Bir kibrit kutusu kadar beyaz peynir’ ile başlayan monoton ve yanlış diyetlerden kurtulun.

– Fazla kilolarınızdan kurtulmak, incelmek ve sıkılaşmak için ilk gün itibariyle beslenme alışkanlıklarınızı değiştirmeye başlayın. Birkaç hafta içinde bile değişimin etkilerini fark etmeye başlayacaksınız.

– Akşam saatlerinde karbonhidrat ve meyve yemeyin. Meyveyi gündüz ara öğünlerde tercih edin.

– Protein değeri çok yüksek olan ve gluten içermeyen, bitkisel proteinleri yani kinoa, bulgur, karabuğday ile yabani pirinci tercih edin.

– İyi hissetmek için B12 vitamini ve folik asit bakımında zengin besinler, meyve ve sebzeler ve selenyum açısından zengin antioksidan gıdalar tüketin.

– Depresyonu önleyen folik asit ve serotonin salınımını güçlendirip mutluluk veren tritofan içeren kuşkonmaz tüketin.

– Güne su içerek başlayın. Günü su içerek bitirin. Sabahları limonlu su içerseniz bağırsaklarınız çalışır.

– Öğünler arasında bol su için. Ancak yemek yerken mide asit dengesini bozmamak için su içmeyin.

– Bitki çayı dışında kafein içeren her içtiğiniz çay ve kahve için ekstra bir bardak su için.

– Özellikle spor yapanların B1 vitamini ihtiyacı da olduğu için bunu en rahat yumurta ve yulaf ezmesinden alabilirsiniz.

– Acele etmeden uzun uzun çiğneyerek yavaş yiyin. Çiğnerken geçen sürede doygunluk hissi başlayarak bu durum daha az yememize izin verir. Hızlı yediğinizde stres hormonları sindirimi kötüleştirir; enerjiye gidecek kaloriler vücudunuza yerleşir. En az 20 kere çiğneme rutini sizi zorluyorsa her lokmanızda çatalınızı tabağınızın kenarına koyun; hatta ellerinizi masadan çekin.

– Kilo verirken kaliteli kilo verin. Kaybedilen kiloların çoğu, yani yaklaşık yüzde 70’i yağdan gitsin.

– Un, şeker ve tuz üçlüsünü beslenmenizden çıkarın. Beyaz ekmeği kesin. Beyaz undan yapılmış ekmek yerine tam tahıllı veya çavdar ekmeğini tercih edin.

– Çilek ve yaban mersini gibi meyveler hatıraları temizler; yani temiz bir zihne geçmek için bu meyveleri taze veya kurutulmuş olarak yiyebilirsiniz.

– Şeker vücudu paslandırır. Akıllı şeker alternatiflerini deneyin. İşlenmemiş çiğ bal, Hindistan cevizi şekeri, hurma ve stevia doğal şekerlerdir.

– Kahveden vazgeçemiyorsanız, kahvenize şeker yerine bir kaşık hindistancevizi yağı atmayı deneyin. Sabahları veya yorgun düştüğünüz günün herhangi bir anında bu yeni trendi uygulayıp hem kilo almayıp hem de yorgunluktan kurtulabilirsiniz. Hindistancevizi yağlı kahve enerji vermesinin yanında dikkati de artırıyor.

-Geç saatte hiçbir şey yemeyin. Vücut uykuya hazırlandığı için besinleri sindirmekte zorlanır.

– Kahvaltıyı kuvvetli yapın. Akşam yemeğini hafif geçin.

– Akşam yemeğinde sindirimi zor olan canlı besinler, et ürünleri ve karbonhidrat tüketmeyin. Çorbalar ve haşlanmış sebzeleri tercih edin.

SAĞLIKLI YAŞAM ÖNERİLERİ:

-Kendinizi rahatlatmak, günlük ritminizi yavaşlatmak için iç dünyanıza zaman ayırın. Sessiz bir şekilde nefes alıp vererek 5 dakika oturup zihninizi boşaltın.

– Her şey beyinde başlar. Bir şeyin size ‘zararlı’ olduğunu düşünüp tüketiyorsanız zaten o madde size zararlı etki yapacaktır. “Su içsem yarıyor” diyenlerin kilo almasının altında da bu sebep yatıyor.

– İyi bir uyku için geç saatte yemeyin. Akşam yemeğinde de sindirimi zor yemekler seçmeyin; hazmı zor besinler terletir, uyutmaz ve yorgun uyanırsınız.

 

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir